1. rundes svar og vindere

Julequizzen er kommet godt fra start og I gætter løs. Rigtigt og forkert. I lader jer ikke slå ud.

Før vinderen udråbes og roses for sin flid, skal I have rundens rigtige svar.

  1. december: Bjørn Wiinblad (forfatter og illustrator til Mukkerlas ude i skoven)
  2. december: Oliver Zahle (har skrevet bl. a. Ymerdrengen)
  3. december: Marianne Iben Hansen (Tegningen kunne løst oversættes til MC engel -> En englerap og henviser til bogen Av, det gør nas – en englerap)
  4. december: Ud med Knud (Skrevet af Jesper Wung Sung. Hvis teksten om Elias læses således, at begyndelsesbogstavet i hver anden sætning stykkes sammen til Ellas danske mednominerede. Man kunne også anvende ledetrådene givet i teksten)
  5. december: Lene Kaaberbøl (Brøleaben Elka er et anagram)
  6. december: Dig og mig ved daggry (Billederne forestiller Elvira Madigan og Sixten Sparre – berømte kærlighedsselvmordere, håndjern – henviser til parret i bogens sammenlænkning på bunden af havnebassinet og endelig leder byskiltet med 9000 påskrevet tanken hen på Aalborg – byen hvori handlingen udspiller sig)

Til sammen danner forbogstaverne i runden ordet BOMULD, men det gættede ingen. Derfor trækkes der også kun en vinder i denne omgang.

Tillykke Elisabeth. Du må vælge en bog.

image

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til 1. rundes svar og vindere

  1. Elisabeth siger:

    Uh, det var en overraskelse! Jeg peger på den skæggede. Tak🙂

Skriv et svar

