Godmorgen 1. december

 

For at være helt ærlig var decembers quiz i overhængende fare. Faktisk tror jeg ikke truslen mod julen har været større end da Københavns kommune den 30. november midt i dagpengemareridtet, sendte os en opkrævning på 30000 kr. for pasning af barnet. Noget med et tilskud der ikke var blevet reguleret. Bum. Dengang blev det jul, så det gør det så sandelig også i år.

 

Det er som det plejer:

 

Jeg stiller en gåde, opgave, krydsord hver dag på bloggen.

 

Løsningen postes i kommentarfeltet.

 

Quizzen falder i runder af 6 dage (1.-6. dec., 7.-12. Dec., 13. – 18. dec., 19.-24. dec.).

 

Efter en endt runde trækkes to vindere.

 

Man kan enten udtrækkes som rundevinder, eller som bonusordsvinder.

 

Bonusordet sammenstykkes af forbogstavet i hver af rundens løsninger. Fx vil følgende rundesvar give bonusordet CALZONE (Charlie og chokoladefabrikken, Astrid Lindgren, Lars Løve til søs, Zoofabetet, Orla Frøsnapper, Nils Bo Bojesen, Estrid Ott).

 

Jo flere svar man poster, desto større chance har man for at rende med en af de lækre, brugte og gode bogpræmier.

 

Og ja, kommentarfeltet er åbent og svarene tigger om at blive kopieret, men jeg er en lille fisk i en stor blogdam og jeg kender derfor mine læsere. I er ærlige mennesker, der alle ved at arbejdet bærer lønnen i sig selv.

 

Som altid håber jeg, I har lyst til at være med. Det gør det unægtelig en hel del sjovere.

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Godmorgen 1. december

  1. Tora siger:

    Hurra! min yndlings julekalender.

Skriv et svar

