20. december

Da jeg for mange år siden i min spædeste ungdom havde en kort, russisk flirt med KUA, kørte jeg hver dag med bus 40 over broen til Amager. Og hver morgen studsede jeg over et butiksvindue ved siden af cykelhandleren, der havde en mindre kunstudstilling rettet an.

Billederne var besynderlige, mørke og lidt uhyggelige. Først langt senere fandt jeg ud af hvem kunstneren var (og stadig er) og jeg vidste også at vedkommende havde illustreret børnebøger.

Alligevel blev jeg overrasket, da jeg i sommers faldt over en tegneserie i kunstnerens distinkte streg. Tegneserien er om en ikonisk røverbande og deres håbløse forbrydelser.

Hvem er kunstneren/illustratoren?

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til 20. december

  1. Lars siger:

    Otto Frello.

  2. Jeanne Dalgaard siger:

    Otto Frello, må det næsten være!

Skriv et svar

