De heldige to

 

 

Fredag nat, mens stormen trak et spor af sensationsskuffelse efter sig, sluttede anden runde af julequizzen. I al ubemærkethed må man sige.

Som det hør sig og bør sig gennemgår jeg først de rigtige svar.

7. december: H. C. Andersen spiller en stor rolle i Skyggefugl

8. december: Umberto Eco gemmer sig bag alle ledetrådene. Han har blandt andet skrevet om tre astronauter og om en bombe og en general

9. december: Maria Montell er det rigtige svar på (semi)spørgsmålet “Ifølge kronprinsens ex spiller prinsesser ikke fodbold” Talkoden kunne knækkes ved at dele alfabetet op i fire grupper af hver syv bogstaver. Således blev 1, 1 = gruppe et, første bogstav.

10. december: Plupp er navnet på den blå skovtrold på billedet

11. december: Ella er mit navn- vil du købe det?

12. december: Lola og Leo er navnet på Anna Jacobina Jacobsens letlæsningsbog

I var mange, der havde gætte med i denne runde. Ingen af jer havde dog fundet bonusordet HUMPEL og derfor er der heller ingen vinder i denne omgang. Til gengæld kan Freja og Anne Kathrine (for anden runde i træk!) vælge en pakke fra billedet nedenfor. Som altid er det først til mølle.

IMG_2532.JPG

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til De heldige to

  1. Freja siger:

    Jubi! Jeg tager den med håbets farve!

  2. Anne Kathrine siger:

    Du er jo lykkens gudinde! Hurra for anden runde i træk. Jeg vil gerne have den med uglerne

Skriv et svar

