Aftenkaffe

Inden den første bliver til den anden. Inden valget mellem Jullerup Færgeby, Tidsrejsen og Pyrus skal træffes, går turen en sidste gang forbi de kongelige gemakker. Det er blevet tid til dagens sidste kop. Nakken tilbage og bunden op.

Jeg skal til kaffe hos dronningen og med mig tager jeg:

– københavneske katte

– monokler

– Homer

– Tom Kristensen

– brobyggeri

– djævlen

– Odysseus

– Dublin

– 160604

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

3 svar til Aftenkaffe

  1. Tora siger:

    James Joyce

  2. Lea siger:

    Jeg siger også James Joyce. Jeg kommer nok aldrig igennem Ulysses, men Københavnerkatte er da til at gå til.

  3. Freja siger:

    James Joyce

Skriv en kommentar