Quiz or die

Så er det nu! I nat bliver det december. Og når det er december, skal der quizzes. På bloggen vil der igen i år være mulighed for at deltage i børnelitterære julelege af den bedste slags.

For de der er gamle, for de der er nye og for de der bare godt kan lide repetitionens tryghed, så ridser jeg for god ordens skyld reglerne op.

Hver dag i december vil jeg lægge en gåde, en rebus eller en krydsord op på bloggen.

Der vil være fem quizrunder af hhv. seks og syv dages varighed. Ja, det er sandt. I år quizzer vi lige til nytårsaften. Prægtigt! Hver runde afsluttes med, at jeg trækker en vinder blandt alle de rigtige besvarelser.

1 rigtigt svar= 1 lod i lodtrækningen. Det handler altså ikke om at svare først, men om at svare rigtigt flest mulige gange i løbet af runden og dermed øge sine chancer for gevinst.

Og ja, når man poster et svar i kommentarfeltet kan alle se det, og ja, kanske er der nogen der falder for fristelsen til at kopiere et svar, men hvad pokker, der er jo kun jul én gang om året. Og det vigtigste er jo at DU ved Du svarede på ærlig vis og at jeg slipper for at sidde og rode med et hav af emails hver søndag.

Endvidere vil der i hver runde være et bonusord, der stykkes sammen af begyndelsesbogstavet i hver af dagsquizzerne. Hvis de rigtige svar i løbet af ugen fx havde været: Charlie og chokoladefabrikken, Anne fra Grønnebakken, Lars Løve til søs, Zanzibar, Ole Lund Kirkegaard, Niller Pilfinger, Eva Eriksson, ville bonusordet være CALZONE.

Løsningen postes i kommentarfeltet og en vinder trækkes blandt de rigtige besvarelser.

Således genopfrisket kan december bare komme an. I morgen kan første låge åbnes i børnelitteraturquizzen. Hop ombord hvis du tør. Vi ses, frisør!

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

