Vindere og kvajepræmier

Så blev det tid til at udtrække første rundes vindere. Denne gang af den på loppemarked nyindkøbte margretheskål i pinsesolskinsgul. Men som altid får I lige de rigtige svar inden spændingen udløses.

1.juni: Desmond Tutu har skrevet bogen Guds børn

2. juni: Ib er et æg

3. juni: Alle titler med begyndelsbogstavet S (hver titels slutbogstav bliver start bogstav i den næste titel)

4. juni: Camilla Läckberg

5. juni: Otto (Romertallene svarer til et bogstav i alfabetet fx er V (5) = med E (det femte bogstav i alfabetet)).

De rigtige opgavebesvarelser giver bonusordet DISCO.

Og ja, det hele gik så fint indtil Grundlovsdag, hvor den snedigt udtænkte romertalsquiz viste sig at have en ikke uvæsentlig svaghed – nemlig at der manglede et X. Opgaven blev derfor det rene vås og det beklager jeg.

Jeg tænker dog at pynte på det med en kvajepræmie og trækker derfor to vindere i stedet for en. Tillykke til Freja og Desirée, der løber med rundepræmierne! Også tillykke til Tora, der som den eneste knækkede bonusordet.

I må vælge en præmie hver. Som altid er det først til mølle.

20140607-155557-57357327.jpg

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

