De sidste vindere

Det er altid lidt vemodigt at runde decemberquizzen af. Det har som altid været en stor fornøjelse at lave gåder, rebusser og quizzer til jer. Mest fordi I er så pokkers gode, ihærdige og trofaste!

Så tak skal I have, fordi I igen i år var med på spøgen og fik decemberventetiden til at gå så meget hurtigere.

Men nu til det vigtige. Sidste rundes svar og ikke mindst, vinderne!

19. december: Sørine Godtfredsen (sidste bogstav i hvert billede danner spørgsmålet: Kvinden bag Marias stjerner)

20. december: Katrine Assels

21. december: Alfred (Hvis man tager første bogstav i første ord, andet bogstav i andet ord og tredje bogstav i tredje ord og så fremdeles, får man spørgsmålet: Emils karl)

22. december: Madonna

23. december: Poul fra bøgerne om Poul og far

24. december: Lemony Snicket forfatter til serien Een ulykke kommer sjældent alene

25. december: Eric Carle (Den sultne larve Aldrigmæt)

26. december: Tusinddørshuset fra historierne om Fru Pigalopp

Det giver tilsammen bonusordet SKAMPLET, hvilket Lea var den eneste der gættede, så tillykke med det. Fordi det er jul og fordi der er en gave i overskud er der to rundevindere. Tillykke til Freja og Anne Kathrine.

I kan sammen med sidste rundes vindere Elisabeth og Lea vælge en pakke fra billederne.

Billede 1

Billede 1

Billede 2

Billede 2

Og endnu engang tusind tak fordi I ville være med!

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

8 svar til De sidste vindere

  1. Anne Kathrine siger:

    Hurra! Tak for en dejlig quiz, Charlotte.
    Og det gjorde godt at få knækket koden til rebussen d. 19. dec.
    Jeg vil gerne bede om gaven med frøer og træer og ugler på papiret, hvis ikke andre har valgt den endnu

  2. Freja siger:

    Årh, skønt! Tak for quiz! Jeg tager den gule.

  3. Lea siger:

    Yes – tak for en fantastisk quiz, Charlotte. Den var mit lille helle i en dejlig, men travl jul. Jeg tager movembergaven og den nederste skotskternede. Por favor.

  4. Elisabeth siger:

    Tillykke til alle de skarpe damer! Jeg er ydmyg over at kunne vælge den sidste skotskternede pakke selvom jeg ikke har været så meget med på quizzen, som jeg kunne have ønsket mig. Tak fordi du laver sådan en god (og lidt svær) quiz, Charlotte!

Skriv et svar

