19. dag

Jeg sad på Mozarts Plads og læste i min yndlingsbog om fugle, da jeg pludselig hørte nogen fløjte højt og insisterende. Det er ikke fordi lyden i sig selv er fremmede på pladsen, da det vrimler med hunde og godtfolk.

Det var den fløjtende, der stak ud. En nydelig ældre herre med et knivskarpt lokumsbræt og ulastelig klædt i Fjällräven fra top til top. Vores øjne mødtes og han satte kurs mod min bænk. ”Har De set min hund?” spurgte han. ”Det er en gammel dansk hønsehund.” Jeg rystede på hovedet og sagde at vi sagtens kunne være dus.”Dus er godt, men det her er noget værre noget rod. Balder og jeg skal være på agilitybanen om 20 minutter. Mogens og Åge Brodtgård venter på mig.” Han kaldte en sidste gang og lettede så på lystfisker-hatten til afsked.

Da jeg igen rettede blikkede mod bogen, syntes manden på forsiden så bekendt. Men kunne det virkelig passe? Havde jeg virkelig mødt forfatteren? Nej, vel? Eller?

Hvem tror du, jeg talte med?

 

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

6 svar til 19. dag

  1. Lea Hasselager siger:

    Poul Thomsen!

  2. Lea siger:

    Poul Thomsen

    Åh, disse minder – fra marokkopuden foran det sort-hvide TV.
    Skal ved lejlighed (Kronborg) fortælle dig om, hvordan min slangefobi begyndte med netop Poul Thomsen og en albinokvælerslange (…Her prøvede jeg at finde et billede af den såkaldte albino tigerpython, men måtte stoppe, fordi jeg fik kvalme af billederne -– seriously)

  3. Elisabeth siger:

    Poul Thomsen gætter jeg på.

  4. Crille siger:

    Poul Thomsen

  5. Lars siger:

    Poul Thomsen.

  6. Freja siger:

    Poul Thomsen!

Skriv et svar

