Margretheskålen har talt

Så blev det tid til den første lodtrækning. I har været rigtig gode. Rigtige svar hele raden rundt. Eller det vil sige næsten. Hende der Ulla, voldte lidt besvær, så lad mig løfte sløret for hvordan det hænger sammen.

Her er rundens rigtige svar:

Rotten Rita fra Snuden af Flemming Quist Møller

Askepot

Mustafas kiosk ag Strid (Romertallenes værdi konverteres til det tilsvarende i alfabetet og afsløre spørgsmålet Denne rimede nyklassiker kom i strid modvind over sundet)

Bærfolket af Lene Kaaberbøl

Ugle. Ulla, Hedvig og Grisling er alle navne på litterære ugler.

Kolumbus Kristensen rykker ud. X-ordenes rigtige svar var som følger: Mørkebarnet, Emil fra Lønneberg, Buster Oregon Mortensen, Mormor og de otte unger, Brooke Shields, August går i glemmebogen, Lykke Nielsen, Cykelmyggen Egon.

Hvis man stykker hver af dagsopgavernes begyndelsebogstav sammen til et nyt ord bliver det RAMBUK. Det var Freja den eneste der gættede, så derfor får du lov at vælge en bog.

Men nu til det der var spænding om, nemlig vinderen af dagsopgavetrækningen. Og den heldige kartoffel blev Lea. Du må også vælge frit på boghylden.

Det er først til mølle.

IMG_4632 IMG_4633 IMG_4634 IMG_4635

Stort tillykke til de to heldige pomfritter, Freja og Lea og tak fordi I er med allesammen!

 

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

3 svar til Margretheskålen har talt

  1. Freja Boe-Hansen siger:

    Jubiii!!! Armen, så vil jeg gerne be’ om nr. 12. TAK!!

  2. Lea siger:

    Argghhhhhhh! jeg havde slet ikke set, at jeg havde vundet!. Jubidubiduuuu! Troede man skulle gætte rigtigt hver dag i hele ugen for at vinde noget. Novra. Jeg vinder aldrig noget – lige bortset fra jeg fik mandlen i julen ’84, var det vist.

    Nåmenøhhhh…. Nr. 4.
    Tusind tak!!!

    Så så man lige mig få meget mere blod på tanden – WATCH OUT, Freja m.fl.

Skriv et svar

