Grande finale

I nat blev det sommer og i dag skal findes en vinder. Eller to.
I har været vanvittig gode at quizze med. I har været skarpe, hurtige og flittige til at svare. Det er sgu sjovest at lave quiz, når det er på den måde. Tusinde tak.

Men nu til det alvorlige: ugens rigtige svar og en forklaring på dag 25s gåde.

Dag 24 Carl Mar-Møller
Dag 25 Anders Bodelsen (hver klynge består af fem bogstaver hvoraf et skiller sig ud fra de andre ved enten at være eneste vokal eller konsonat i klyngen. Eiufo rnokx uaroi faeøu thmad åouittøi mcfve æøåri bzhep iøana/ itoea lqwgi øalåe/ oobøa jgfof æuyge pmveg oinyu/ aaGio ldfus aeuul oøøde råæøo hdwxe yygyy uaiæn?).
Dag 26 Lars Bukdahl
Dag 27 Zanzibar, flyvemaskinen fra Reuters Kaptajn Bimse-bøger
Dag 28 Oscar K
Dag 29 Naja Marie Aidt
Dag 30 Eva Eriksson

Bonusordet bliver således CALZONE og tillykke til Freja, der som eneste deltager fik skovlen under ordet.

Og quizze slutter helt som den startede med en dobbeltvinder for Freja render også med ugepræmien.

Tillykke!

Når Lars dukker op fra kælderen med en bogkasse fra svigerforældereksilet ved jeg, hvad du har vundet.

Indtil næste gang ønsker jeg jer en glædelig sommer. Husk solcreme. Og som min mormor siger “Penge, pas og præservativer.”

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Quiz og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Grande finale

  1. Freja siger:

    HURRA!!

Skriv et svar

