Dag 21

Jeg står i Larsbjørnsstrædet og glor på vinduer. Pludselig vinker en sært udseende herre(?) mig hen til sig. Han står i en port. ”Pst”, siger han. Har du set en mand med en elefant?

”Nej”, svarede jeg. ”Det har jeg desværre ikke.”

”Det er bare fordi jeg virkelig har brug for at finde ham. Han sagde nemlig at hvis det nogensinde skete igen, skulle vi bare komme. ” Han peger ind i den mørke baggård, hvor jeg svagt kan skimte en lille gruppe af folk. De var nøgne, nogle bappede på snader og i panden havde de to udvækster. Jeg fornemmede at de ikke just var herfra. ”Robotterne er tilbage og gonokhøsten er i fare. De udpiner jorden, borer efter olie og forurener.” Sidst virkede det at skifte hulkortet, men Elektron-hjerner har ændret sig en del siden 1974.”
”Vi har også prøvet at få fat i Bjørn, men vi kan ikke finde ham, så nu er manden med elefanten vores eneste chance.”

”Vi vil jo bare være i fred og dyrke jorden, uden at kapitalistsvinene udnytter os og vores planet.”

Jeg peger dem i retning af elefanterne og Valby bakke. Da de er forsvundet i et besynderligt fartøj sætter jeg mig ind på den nærmeste cafe. Over min hakkedreng med bløde løg kan jeg ikke lade være med at fundere over hvem de skulle finde?

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Quiz. Bogmærk permalinket.

2 svar til Dag 21

  1. Christian siger:

    Troels Trier

  2. Lars siger:

    Troels Trier

Skriv et svar

