Dag 4

Jeg havde ikke set hende siden den sommer for mange år siden. Dengang havde hun boet i et sommerhus sammen med sin mor og far. De var taget ud til havet, fordi hun elskede at svømme og fordi saltvandet var det eneste, der lindrede hendes voldsomme eksem.

Men det blev en forfærdelig historie. En morgen mens hendes forældre pakkede bilen, var hun forsvundet. Ingen havde set hende siden, men jeg havde hørt min mormor og morfar tale om at hendes forældre tit sad på stranden og kiggede ud over havet. Som om de ventede på nogen. På hende.

Hun var en mærkelig pige. Havde altid vådt hår, fordi hun svømmede dagen lang. Hun sagde at hun havde det som en fisk i vandet, her ved havet. At hun ville ønske hun kunne bo her altid.

Og nu hvor jeg så hende ude ved tredje revle, blev jeg helt i tvivl. Var hun blevet boende? I havet?

Jeg råbte hendes navn, men hun svarede ikke. Måske kendte hun det ikke længere?

Gør du?

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Quiz. Bogmærk permalinket.

3 svar til Dag 4

  1. tripola siger:

    Det må være Silke, du fortæller om.

  2. Elisabeth siger:

    Silke! Den læste min klasselærer for os i skolen og jeg syntes det var en fantastisk historie…

  3. Freja Boe-Hansen siger:

    Silke!!! Af Bent Haller. Åh, alle de timer man drømte sig væk i badekarret som 11-årig…

Skriv et svar

