Dagens bog

Muligvis er dette vel ambitiøst, men det er snart forår og selv en gammel krikke bliver vel kåd. Hensigten er i ganske kort form, at introducere læseren for en bog som jeg finder morsom, tankevækkende, opfindsom eller anstødelig. Dagens bog er: Hus er gott, sa Oskar af Larserik Eriksson (ja, det er ud i et for det er svensk og der synes man den slags er charmig, som de siger over på den anden side af Amager). Bogen udkom første gang i 1970 og handler om en noget særlig dreng, der kun vil spise huse og byggematerialer. Det er en utrolig dejlig og humoristisk fortælling, der stadig holder. Så hop op på læsehesten og nyd bogen til et glas tjære og evt et stykke savsmuldsbudding!

20120129-132913.jpg

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Læsetips og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

