2. december

Og så skal jeg bede om navnet på denne flotte fyr. Inden midnat ellers bliver hans stav til en vissen gnalling.

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Quiz, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

5 svar til 2. december

  1. Freja Boe-Hansen siger:

    Ja, i det selskab tror jeg også at det er Josef (hans stav var jo generelt uden ret meget fut i…). Og hvad er det lige han har gang i – forvist til kvindearbejde, mens Maria beder…
    Men ja, var inde over mange forskellige – måske en, der havde en finger med i spillet angående noget lutring (jf. ilden…), eller en eller anden smede-gut (men der blokerede min hjerne og kunne kun tænke Tubal-Kain, stamfaderen til smedene…).

    • potskilove siger:

      Der er også en tradition i forbindelse med passionshistorien der omhandler smede. I Gislinge kirke er afbildet hvorledes en smed banker naglerne flade inden korsfæstelsen sådan at de vil være ekstra drøje at slå i, med store smerter til følge.

  2. Lea siger:

    Ja ved siden af en ko og et kvindfolk. Det må være Josef. Jeg eeeelsker quizzer, men hvordan virker det her? Må man godt svare sent som jeg? Eller er man disset, fordi man så kan se hvad de andre har skrevet?

    • potskilove siger:

      Ja, Lea. Du må meget gerne være med stadig. Man giver et bud uanset hvad andre har spyttet i kassen før. Hvert rigtigt svar giver en et lod i ugelodtrækningen. Hver af de rigtige svars forbogstav kan endvidere sættes sammen til et selvstændigt ord og hvis man kan gætte det ord er der en seperat lodtræning om en ekstrapræmie:) Det er lidt omstændigt, men jeg håber du hænger på.

Skriv et svar

