Tampen brænder

En regnbuefamiliebog havde gemt sig på min hylde, men nu er den fundet. Den hedder Kim og Skrutten (2009) og er skrevet af Karen Frimodig og Sara Berg. Den handler om Kim, der snart skal være storesøskende. Hans mors kæreste, Cici, er nemlig gravid. Især er beskrivelserne af ventetiden indtil fødslen rigtig fine. Den sammenlignes blandt andet med at være den sidste tilbage i institutione og vente på sin mor. Endelig melder Skrutten sin ankomst og Kim bliver storebror.
Ekstra bonus er at Kim befriende er skildret som en dreng med forkærlighed for natkjoler og lyserøde trøjer af illustrator Matilda Ruta.

Om potskilove

Mit navn er Charlotte. Jeg drikker spandevis af kaffe mens jeg læser børnebøger og kigger på kalkmalerier. Engang skrev jeg et speciale. Det handlede om synd og død, tudser og fortabelse. Og så selvfølgelig om bod. Det var tider. Jeg er kæreste og mor, vittig og spids, eminent til krydsord og skidedårlig til at tabe. Jeg synes at kærlighed burde staves "kjærlighed" og at "majonæse" er et skråplan. Velkommen indenfor.
Dette indlæg blev udgivet i Hjemmefronten, Uncategorized og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

